- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Viteza maximă pe drumurile expres va fi de 120 km/h
Viteza maximă de circulație pe drumurile expres în România va fi de 120 km/h, față de 100 km/h cât este în prezent stipulată în Codul Rutier, potrivit unei legi adoptate de Camera Deputaților la inițiativa fostului ministru al Transporturilor, deputatul USR Cătălin Drulă, citat de HotNews.ro.
Modificarea legislativă vine chiar cu câteva zile înainte de deschiderea traficului pe primii kilometri veritabili de drum expres din România.
„În Camera Deputaților a fost adoptată astăzi legea inițiată de mine, alături de colegul meu din USR, deputatul Lazăr Ion Marian, conform căreia viteza maximă de circulație pe drumurile expres din România va fi de 120 km/h (față de 100 km/h, în prezent)”, a declarat Cătălin Drulă, deputat USR și fost ministru al Transporturilor.
Acesta amintește că „adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă varianta de ocolire a orașului Balș”.
„Legea merge la promulgare de către președinte, iar acest ultim pas trebuie făcut fără întârziere, așa încât să se întâmple înaintea inaugurării DEx12 de săptămâna viitoare”, spune Drulă.
Potrivit acestuia, diferențele de construcție dintre un drum expres și o autostradă sunt minore, iar „viteza de proiectare a unui DX este chiar 120 km/h. Ambele au 4 benzi de circulație, sensuri separate fizic cu parapete, garduri de protecție și noduri denivelate”, spune Drulă.
Înainte de Paște ar urma să se deschidă circulația pe primul tronson finalizat al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Noi imagini din dronă arată că ultimul punct critic aproape a fost rezolvat. În cazul tronsonului finalizat vorbim de circa 18,5 km care vor funcționa ca ocolitoare pentru Balș și care vor reprezenta primul tronson adevărat de drum expres din România.